Deze week barst de VISpascampagne 2014 in volle hevigheid los. In de publiciteitscampagne rond de VISpas ligt de nadruk dit jaar op radiospots en promotie van de online verkoop.
De VISpas promotiecampagne loopt in feite het hele jaar door – aangezien er vrijwel altijd wel kan worden gevist – maar de focus van de campagne ligt op de ‘mooi weer-periode’ die grofweg van april t/m augustus duurt. Daarbij wordt er ook rekening gehouden met variabelen als de schoolvakanties, het weer, het WK Voetbal in Brazilië en typische sportvisevenementen als de VISMA, Nationale Hengeldag en het WK Zoetwatervissen voor Junioren in Assen.
ONLINE FOCUS
De VISpascampagne heeft dit jaar een uitgebreidere online focus. Steeds meer hengelsportverenigingen bieden de mogelijkheid om online de VISpas te bestellen en daarna direct te gaan vissen. Dit praktische voordeel van de online verkoop voor de sportvisser zal centraal komen te staan in de publiciteitscampagne.
Daarnaast zal de campagne ook een meer online karakter krijgen. Naast de gebruikelijke radiospotjes, worden bijvoorbeeld ook Google Adwords, interactieve bannering op websites, forums en blogs en social media (onder meer Facebook en YouTube) ingezet.
IMAGE BUILDINGBehalve ledenwerving en merkbekendheid – als sportvisser heb je de VISpas nodig om in Nederland te kunnen (mogen) vissen – heeft de promotiecampagne ook imagebuilding voor de hengelsport in het algemeen als doel. In de campagne zal dus worden benadrukt dat vissen in de eerste plaats genieten is. Het is een avontuurlijke en ontspannende outdoor activiteit die je in de natuur en voor de deur kunt doen. Alleen, met je vismaat en vrienden, of met de hele familie. Vissen is voor iedereen, op zijn of haar eigen manier. Maar wel mét de VISpas natuurlijk.